Penyamun



Bulan nie bagi aku bulan penyamun yang menyamun aku... dua kes tak sampai 15 hari... bayangkanlah... tapi tetap maintain dan syukur tiada apa - apa yang tak di ingini terjadi... 'What do you want from me...' cam lagu Adam Lambert...

Ok kes pertama... dulu smalam dapat bill credit card and then suddenly my limit dah exceeded.. yang aku tahu.. aku nie kedekut sikit kalo berbelanja thru credit card.. alih - alih lebih limit lak... wait... something wrong somewhere nie... aku pun check details terus aku spot satu transaction pada 1 May 2010. Setahu aku.. aku kene keje masa tu.. biler lak aku gi shopping... ok takper.. next day aku survey kat internet jenis transactionnyer ialah Aprillia and Accessories.. Biler lak aku beli barang moto nie... di sebabkan tak puas hati.. aku call C.C. Centre...

Confirm the transaction tu bukan dari aku... sebab mamat tu bagitahu.. transaction tu online nyer transaction.. aku memang tak pernah buat online transaction..  aku suruh dorang investigate and revert kat aku as soon as possible... yang paling melampau tu.. urusniaga bukan dalam RM.. tapi dalam US dolar... kau nak mampus.. kalau convert to RM tak lebih limit... memang kuang ajaw...

Kes kedua lak... aku gi Uptown Kota Damansara.. sesaje pi pekene roti jala ngan cari barang - barang... kot - kot mana - mana yang berkenan lerr... pas kuar dari kete.. aku pun lock kete siap ngan alarm lagi... Lepas puas berpoya - poya.. sampai ke kete... Sit belah penumpang cam dah kene adjust.. aku pun bukak pintu.. pastu masa member aku nak masuk kete..dier kata ader beg kat bawah kete.. uikss.. beg... mula ler nyumpah... masa aku gi tengok... kompom my beg.. cilakak sungguh...

Aku pun cek beg.. takder bende hilang.. sume ok... baju hujan, sikat..minyak rambut sume ader... cek kat dashboard lak.. ok smart tag aderr... tingkap tak pecah.. duit syiling sume in order.. aper yang berlaku.. sebab masa aku sampai kete aku elok jer berkunci... tapi beg aku dah kat luar..camner dier masuk... pakai ilmu itam kaler biru kot... apa - apa pun... memang celaka...

Syukur... takder apa - aper yang rugi... pastu on the way balik.. aku dengar lagu adam lambert... What do you want from me... perli ler tu kan... pada korang - korang sume dan termasuk tuan punyer blog nie... berhati - hati ler... jangan jadi mangsa penyamun yang takder otak tu...




Pheonix; penyamun skarang dan ader macam - macam teknologi nak menyamun...

2 comments:

  1. nasib baik takder barang yang ilang... so macam dier tak sempat nak curi ape - aper lagi.... mungkin sebab alarm bunyi kerr.. line tak clear kerr... tak tahu ler aper dalam kpala otak penyamun tu.. hehe

    ReplyDelete