2010 Mother's Day Celebration

As you know, this year Mother's Day jatuh pada 8 May 2010 (Sabtu) dan kebiasaan yang selalu terjadi dan di dengari;
  • Iye ker, tak hengat lerr?
  • Nak bagi aper ehh...
  • Nak celebrate kat mana ehh?
  • mak aku yang mana satu ehh....(haha..gurau ajer)
Apa - apa pun, kalo korang tanyer aku... hari - hari adalah hari ibu... sebab all the time aku akan ingat kat ibu @ mak aku... korang ader... but bukan nak bersifat sentimental ataupun apa... try to do something special ler maknanyerr, something yang lebih bererti pada ibu korang...haha... it's up to you..tapi ayah / bapak korang, jangan lak tolak tepi.... 

Just think for a while, start dari korang di lahirkan...apa yang dah mak korang buat, saper yang support korang, saper yang ajar korang... saper yang marah korang, saper yang bantai korang... dan banyak lagi ler yang berkaitan dengan ibu... just to remember ehhh.. am talking about ibu yang baik, yang mithali., ibu yang sejati.. bukan ibu ayam ataupun ibu roti ehh...

Kalo nak citer pasal ibu ler kan... terlalu banyak... bagi aku tak terkata, tak terbanding, tak tersebut...sebab kekadang tu..ader masa ketika kita gelak bersama, sedih bersama, marah, rindu dan macam - macam lagi lerr...but at the end balik gak korang kat mak korang...but kekadang tu biler dah balik mak korang lak cakap 
'takder keje lain ler tu... balik nak nyusahkan aku ler tu'

Abih camno, nak tak nak sengeh ajer lerr....memang ader...tapi kebanyakan ibu cakap ajerr... hati...tuhan ajer yang tahu....'Buruk ker, baik ker, jahat ker, tetap anak aku Senah oiiii' errmmm.... itulah sifat ibu kalo korang nak tahu...betapa istimewa nya seorang insan yang bergelar ibu...walau camne anak dier sekali pun... tetap dier sayang...so, sebagai anak...tak reti - reti...

Cuba ari Sabtu nie korang balik rumah dan sesampai ajer korang berlari sambil dapatkan emak korang pastu pelok cium mak korang, pastu  dengan penuh keinsafan dan titisan air mata  korang cakap "Maafkan dosa - dosa saya mak, saya ucapkan berbanyak - banyak terima kasih pada mak..sebab jaga saya, didik saya dan macam - macam lagi yang mak dah buat"......aku pasti mak korang akan gelakkan korang sambil berguling - guling...'Kau nie buang tebiat ker aper.... dah nak mampus....'..hahaha.... abih nak buat camner lak ehh...
Jangan panik.... yang penting keikhlasan....dan teramat - amat lah penting, SAYANGILAH IBU korang so, bawah nie ader skit tip untuk Mother's day gift.....
Pheonix; nak plan berkumpul - kumpul sekeluarga dan makan - makan..

No comments:

Post a Comment