Happy Teacher's Day

Tarikh 16 Mei dipilih sebagai Hari Guru kerana pada haribulan yang sama dalam tahun 1956 Majlis Undang-Undang Persekutuan Tanah Melayu (Federal Legislative Council) telah menerima cadangan-cadangan Laporan Jawatankuasa Pelajaran (Report of the Education Committee) sebagai dasar pelajaran bagi negara kita.

Dokumen tersebut yang dikenali sebagi Laporan Razak (Razak Report) telah menjadi Dasar Pelajaran Kebangsaan semenjak itu.

Tema bagi tahun 2010 ialah GURU PEMBINA NEGARA BANGSA dan sambutan Hari Guru Peringkat Kebangsaan akan di adakan di Universiti Malaysia Pahang.

Selamat Hari Guru aku ucapkan kepada semua guru - guru di Malaysia dan doakan juga kejayaan semua guru dalam mendidik anak bangsa. Semuga cikgu - cikgu sekarang lebih tabah walaupun kuasa 'kekebalan' cikgu sudah banyak di pertikaikan....dan usah jadikan masalah yang di hadapi sebagai alasan mengundur dari medan perjuangan demi mendidik generasi baru.... 

Kepada semua cikgu - cikgu saya masa di sekolah rendah dan menengah dan di peringkat tertentu... syabas dan tahniah di ucapkan... sebab saya akhirnye jadi 'ORANG' hahaha.....


Pheonix; teringat kat cikgu displin masa skolah menengah...sadis...

No comments:

Post a Comment