River Monster

Asyik tengok movie pun sometimes boring gak kan... so, this time, National Geography or.. lebih tepat lagi RIVER MONSTER. But before that baik berkenalan dengan hostnyer iaitu... Jeremy Wade. Seorang British Biologist merangkap pemancing tegar.. ok tak... Mamat nie mencari spesis ikan air tawar di seluruh pelusuk dunia yang mempunyai misteri tersendiri yang harus di rungkai dan di persembahkan kepada dunia.

Selain dari 'Catch and Release' method, Jeremy Wade juga mengkaji dan cuba memahami sifat - sifat ikan yang di katakan atau di percayai..MAKAN ORANG...so, die buat kajian dan ujian...Bersalahkah si Ikan itu atau Tidak..

Pada yang belum lagi mengetahui... di sini serba sedikit info RIVER MONSTER... Ikan Makan Orang.... yang aku tahu... orang makan ikan...hahaha.. Percaya atau tidak?


Hah..apamacam... giant size kan... ngeri bro... tapi untuk pengetahuan korang... yang kat atas nie... satu dua ajer yang dikenalpasti dan di sahihkan makan orang.... tapi yang kat bawah nie... saiz ala - ala ikan bilis... lebih jahat dan lebih kejammm.... Nama dier Candiru Catfish
The Most Horrific Candiru: Perhaps the most horrifying Candiru species of all is the Candiru asu. This small catfish is a voracious parasite. It uses its circular mouth and sharp teeth to bite flesh and then enter organisms, leaving behind a wound that looks uncannily like a bullet hole. The Candiru asu proceeds to feed on the organs, literally eating its victim from inside. Human corpses have been discovered in the Amazon filled with more than 100 of these river monsters. Scientists and coroners have determined that the victims may have even been alive and simply incapacitated when the Candiru asu struck.

Pernah satu mangsa di dalam sungai di jumpai dan dibawak untuk Post-Mortem... Alih - alih doctor yang tengah buat tu terkejut apabila mendapati seluruh isi di dalam badan mangsa 'kosong' hanya di penuhi beribu - ribu ekor Candiru... haha... kecik jangan di sangka anak....

Pheonix; nak blaja cara tangkap ikan kekek...

No comments:

Post a Comment