Pengalaman pertama jadi saksi di Mahkamah


Ini kisahnyerr...

Aku kene jadi saksi dalam satu kes di Mahkamah mewakili company tempat aku keje, so dari pagi aku dah ready...smart giler...lengan baju siap butang... siap ngan tali leher..member aku cakap jaga imej company walaupun kebanyakan masanya aku nie sempoi... lengan baju slalu lipat cam samseng..ikut ajer lerr.. Rimas gak tetiba kene berpakaian corporate

Process sebelah petang dalam kol 3...tapi kiteowang punctual...be ready.. pastu melangkah masuk ke Mahkamah buat pertama kalinyer... pandang kiri pandang kanan macam rusa masuk kampung...nervous siot... nasib baik tak ramai orang...

Yang Arif pun masuk.. sume kene berdiri...jika tidak di anggap menghina Mahkamah... lepas sessi introduction.. lawyer yang mewakili company aku pun panggil aku untuk ke kandang saksi... Yang Arif meluluskan...dengan penuh debaran dan rasa bangga aku melangkah... jalanku atur penuh yakin dan karisma ku tunjukkan pada hadirin..

Sesampai di kandang saksi... aku bersemuka dengan jurubahasa Mahkamah... perempuan lagi.. dan ayat pertama yang keluar;

'Boleh bagi Kad Pengenalan?'

Soalan tu membuatku terasa jantungku bagai di robek...

'Halamak.... Taaak Baaaaawaaaakkkk'

Aku dah mula mati kutu dah...muka dah Blushing dah... aku rasa macam dah nak lari keluar dari bilik tu dah...member aku dah tepuk dahi dah... yang gelak pun gelak....

DI sebabkan Yang Arif tengok aku dah tak tentu arah... dier kata... oklah... bagi nama penuh, alamat dan jawatan...

Legaler sikitkan.. ingatkan bala dah abis.... pastu

Jurubahasa tu suruh aku angkat sumpah ikut kertas yang di beri... aku pun baca dengan penuh semangat.... nak cover balik salah yang tadi... konon....

Satu lagi bala sampai... aku salah baca... dia tulis SUCIHATI aku baca SUKACITA.... lagiler haru.... dah bagi kertas pun salah baca gak... apa nak jadi aku pun tak tahu.. kalo orang kampung tahu... mana nak letak muka...hahaha

Alhamdulillah.. pastu dah ok dah... abih jer... kiteworang pun jalan keluar... member aku dengan yang lain gelakkan aku tak hengat.... aku nyer story nie bakal jadi bahan gelak seumur hidup member aku....kahkahkah...



Pheonix; lain kali jangan segak sangat.... tah apa - apa tah kau buat nanti..hahaha

No comments:

Post a Comment