The Bourne Identity

Filem spy tahun 2002 based on Robert Ludlum's novel dengan name yang sama. Lakonan mantap Matt Damon yang melakonkan watak Jason Bourne yang mempunyai 3 series. Dalam filem tersebut Jason sebagai agen CIA yang telah gagal dalam satu misi dan mengalami Psychogenic Amnesiac (macam hilang ingatan). Dalam jason cuba recover dari penyakinyer dan cuba mencari identiti sebenar dirinya, conspiracy dalam CIA yang cuba track him down dan cuba membunuhnya.

Biasalah dalam movie, ader kisah percintaan yang mana Jason berjumpa dengan Marie lakonan Franka Potente yang membantu Jason sepanjang perjalanan mencari identitinyer. Filem penuh aksi, sepanjang jalan berjumpa dengan pembunuh yang cuba membunuhnya... but the best part... walaupun dier hilang ingatan, skill martial art, menembak, memburu dan sebagainya masih boleh di buat oleh Jason membuatkan dier tertanyer - tanyer 'Who am I'...

Selepas filem tersebut, series yang berikut muncul iaitu The Bourne Supremacy tahun 2004 dan Oscar nominated third part series di lancarkan pada 2007 iaitu The Bourne Ultimum. Untuk series nie aku bagi 4 bintang.. Antara filem patut tonton..


Pheonix; tonton jangan tak tonton

No comments:

Post a Comment